YeshuaBlokka

Nettverk for mennesker som har et forhold til Yeshua

Derfor har vi frimodighet – Vi er Yeshuas sendebud

Vi er Yeshua’s sendebud. Jahve bruker oss til å tale til dere: Vi ber dere, som om Yeshua selv var her og bad dere, ta imot den kjærligheten han tilbyr dere – la dere forlike med Jahve.

For Jahve tok den syndfrie Yeshua og gjorde ham til synd i vårt sted. Til gjengjeld gjorde han oss syndere rettferdige for seg!

Som Jahves medarbeidere ber vi dere at dere ikke glir bort fra budskapet om Jahves store godhet.

2 Korinter brev 5:20-21;6:1 (Norsk En Levende Bok 1988 [NT])

Som mange har oppdaget, verden har fått en ny webside: http://www.yeshuaarmeen.org – det er mer enn 346,004,403 (tallene varierer) sider der ute, så spørsmålet blir: «Trenger verden en til?»

Det hender når man sitter og arbeider med oppdatering av en side, at man spør seg selv: «Hva er vitsen?  Hvorfor legge ned så mye arbeid i noe som man ikke får tilbakemelding på?»

Nettopp slike tanker satt jeg med her forleden dag, jeg skulle foreta en større oppdatering av siden.  Det gikk tungt og det var ikke særlig glamorøst arbeide.  Tanken på å gi opp kom snikende.

Da var det Den hellige Ånd «slo i bordet» og gjorde meg oppmerksom på at det ikke var for min egen skyld jeg gjorde dette : «Om du får ære og anerkjennelse for ditt arbeide på Internet, er totalt og fullstendig uvesentlig!  Åpne din Bibel og les 2. Korinter brev 5:20-21 og 6:1, så ser du hvorfor du gjør dette!  Du skal så ut, Jeg skal foredle og lede lesere til siden. Det haster å få menneskene til å vende tilbake til det sanne budskapet fra Sion. Tiden er nær for det siste basunstøtet.»

Jeg slo opp og leste de ordene som står øverst. Jeg er overbevist om at jeg har lest dem mange ganger tidligere; og likevel – jeg har aldri lest dem før.  Aldri latt DHÅ tale til meg når jeg leste dem – ikke før nå.

Vi lever i en tid hvor erstatningsteologien og antisemittismen har sin glanstid. Langt inn i kristenfolkets kretser opererer Satan og sprer sine løgner på en så finurlig måte at det blir tatt for sannhet.  «Den nye pakt» og «Nåden» har satt oss fri fra å følge Jahves påbud i Tanakh (GT) og vi er blitt Jahves nye eiendomsfolk – Jødene er kastet på søppeldynga!

Yeshuaarmeen.org har et enkelt, men kraftfullt budskap til verden:

«Vi har ikke fått en ny gud. Fortsatt gjelder:

Elohim sa til Moses: «JEG ER DEN JEG ER.» Og Han sa: «Dette skal du si til Israels barn: JEG ER har sendt meg til dere.»  Elohim sa også til Moses: «Dette skal du si til Israels barn: Jahve, deres fedres Gud, Abrahams, Isaks og Jakobs Gud, har sendt meg til dere. Dette er Mitt navn til evig tid, og slekt etter slekt skal kalle Meg ved dette navnet. 2 Mosebok 3:14-15

Jødene er fortsatt Jahves eiendomsfolk og vi som «hedning»-kristne har ikke tatt deres plass i Jahves hjerte.  Jahves nåde har gitt oss en plass sammen med jødene i Hans hjerte.

Men noen av grenene fra Abrahams tre er brutt av. Og dere hedninger, som var grener fra et vilt oljetre, ble podet inn. Nå mottar altså dere den velsignelse som Gud hadde lovt Abraham og hans barn. Dere har del i sevjen fra roten. Romer brevet 11:17

Fortsatt gjelder Torahen med sine 10 bud, forordningene om å feire Jahves høytider til de fastsatte tidene, deriblant Shabbaten og den øvrige undervisningen som Jahve ga til Moses om hvordan vi skal forholde oss overfor Herren vår Gud.»

Vi står foran den siste av de store Herrens Høytider: Sukkot – Løvhyttefesten. Løvhyttens skrøpelighet er en påminnelse om at alt i denne verden er forgjengelig og at vårt eneste trygge ankerfeste finnes i Jahve og Hans omsorg og løfter. Løvhytten er også et bilde på Jahves nærvær og Hans løfter om dette.

 «Vi er Yeshua’s sendebud. Jahve bruker oss til å tale til dere:…»

Derfor er vi frimodige og sier: «Et besøk på vår webside vil forandre ditt liv – du vil finne instrumentet du trenger for å justere ditt livs kurs tilbake til den veien Jahve har kalt deg å gå på.  Til å renske ut all hedenskap og okkultisme som er blitt blandet inn i kristendommen opp igjennom årene. Det vil fri deg fra lenkene fra Nikea og Roma og åpne for Himmelens alle og fulle velsignelser!»

Fei ut skitten og vend tilbake til røttene!

Den Hellige Ånd sier klart at i de siste tider skal noen i menigheten vende seg bort fra Yeshua. De skal holde seg til ånder som fører vill og til lærdommer som stammer fra onde makter. Disse lærerne vil lyve med «ærlig» ansikt, og de vil gjøre det så ofte at de ikke engang kjenner et stikk i samvittigheten.  1 Brev til Timoteus 4:1-2

Godspeed

Webpastor B

www.yeshuaarmeen.org

10. oktober 2011 - Posted by | Bibel, Disippelskap, Israel, Jahve, Kristendom, kristenliv

Ingen kommentarer så langt.

Legg igjen en kommentar

