YeshuaBlokka

Nettverk for mennesker som har et forhold til Yeshua

Kunne dette vært deg? (jeg håper ikke det)

Til ettertanke på en helt vanlig tirsdag i juli:

Moishe kjører bil i Jerusalem.  Han er sent ute for et viktig møte, og han ser etter en parkeringsplass, men finner ingen.

I desperasjon vender han seg mot himmelen og sier: “G-d, om du finner en parkeringsplass til meg, lover jeg deg at jeg bare skal spise Kosher (godkjent mat), jeg skal respektere Shabbaten og alle Høytidene…”

Som ved et mirakel får han øye på en ledig parkeringsplass rett foran seg.  Han vender ansiktet opp til himmelen og utbryter: “Glem det jeg sa, G-d, jeg fant nettop en ledig plass…”

 

“Når du gir Gud et løfte, skal du ikke dryge med å innfri det. For Han har ikke velbehag i dårer. Gi det du har gitt løfte om!  Det er bedre at du ikke lover, enn at du lover og ikke holder.” Forkynneren 5:3-4

Godspeed

Webpastor B

www.agpesenteret.org

 

 

[G-d = Gud. Jødene anser Herrens navn for å være så hellig at de ikke kan skrive det fullt ut.]

Kilde – vitsen:

http://www.hebrew4christians.com/Humor/Jokes_Set_11/jokes_set_11.html#parking

19. juli 2011 - Posted by | Disippelskap, Humor, Kristendom, kristenliv

Ingen kommentarer så langt.

Legg igjen en kommentar

