YeshuaBlokka

Nettverk for mennesker som har et forhold til Yeshua

Derfor feirer vi ikke jul

PC230016

Når julen regnes som kirkens største høytid, er det da ikke forunderlig at Gud selv, ikke har nevnt den med et eneste ord i Bibelen?

Det kommer kanskje av at julen er skapt av mennesker, og at den ikke er en av Herrens høytider, som vi leser om i 3. Mos. 23? Sannheten er at julen har sin opprinnelse i en hedensk solfest til minne om solguden, og at Jesus ikke engang er født i desember, men i september, noe som er kjent for de aller fleste kristne. Som kristne skal Jesus ha førsteplassen i våre liv hver dag!

Julens opprinnelige grunnvoll kommer stadig mer til syne. Julen har blitt handelsstandens gullgruve. Det anslås at det norske folk i desember vil bruke nær 49 milliarder kroner på mat, gaver og alt hva folk ser som nødvendig for en ”perfekt jul”. Svært mange ”bruker” julen for å tjene på den.

I Rom.11:22a, kan vi lese at Gud er både god og streng.

Skulle Gud, Den Høyeste, synes det er greit at menneskene har lagt til og trekt i fra hans ord, flyttet på Hans Høytider til fastsatte tider, og lagt nye til? Sjekk Matt. 5:18-19.

Dette er en tid hvor Gud vekker sitt folk. Vi er i endetiden, hvor lang den vil bli, vet vi ikke, men det ser ut for at det akselererer raskere enn vi har forventet. Det er en tid med gjenopprettelse for Guds folk!

Menigheten betegnes i Bibelen som bruden og Jesus er vår brudgom. Det er tid for bruden å gjøre seg rede, og finne sin rette identitet. Det er tid for å rense egne liv, så vel som menighetens liv. Rense ut av menigheten alt av hedenskap som har sneket seg inn, opp gjennom århundrene.

Jesus, har ved sin død revet ned det skille som var mellom jødene og kristne hedninger, men dette skille har siden blitt bygd solide opp igjen. I Kirkemøter på 3 – 400 – tallet ble den ene bestemmelsen etter den andre tatt, for å distansere seg fra alt det jødiske, samtidig med dette ble den Bibelske kalenderen forkastet.

I 3. Mos. 23. kan vi lese om Herrens høytider, til Hans fastsatte tider. Jesus var jøde, Han holdt Herrens høytider, og lærte sine disipler å gjøre det samme. Før sin himmelfart ba Han dem gå ut til alle mennesker, og lære dem ALT det Han hadde befalt dem.

Jesus oppfylte alle profetiene om sitt første komme til punkt og prikke. Høsthøytidene som taler om hans andre komme, har kirken ikke engang sett seg bryet å ta med.

Ingen reformasjon eller vekkelse, har greid å rive ned det skille som Satan bl.a. ved hjelp av katolisismen har klart å reise mellom jødene og oss kristne.

Men Jesus sier i Joh. 10:16b: Det skal bli en hjord og en hyrde. Gud har sin fullkomne plan for gjenopprettelsen av verden, og vi kan være med å fremskynde den. 2.Peter. 3:11-12, taler om nettopp dette, det vi kan fremskynde, kan vi også forsinke. Dette er en tid hvor Gud drar oss kristne tilbake til våre Hebraiske røtter, dette vil til slutt lede oss til en større enhet, ikke bare med hverandre, men med Gud og med Hans ord.

Vi roper til Gud og ber om vekkelse, men vi må ikke se oss blind på foregående vekkelser, og vente at de kommer i ”samme drakt”, jeg tror vekkelsen allerede er i gang!

Nå skaper jeg noe nytt, sier Herren, det spirer allerede fram. Merker dere det ikke?

Alt for lenge har vi kristne latt oss danne lik denne verden, selv om Bibelen sier i Rom. 12:2 at vi skal ikke det! Om nødvendig må vi være som laksen, gå i mot strømmen!

Det koster å stå opp for sannheten, men det er verdt det, lønna er overmåte stor!

Du får prøve det du har lest mot Guds ord. Gjør som folket i Berøa, som vi leser om i Apostlenes gjerninger, de gransket skriftene!

Ønsker deg Guds rike velsignelse!

Eva Kristine Hillestad

Eldste

Husmenighetsnettverket Agape

www.agapesenteret.org

20. desember 2010 - Posted by | Bibel, Disippelskap, Evangelisering, Gud, Jesus, Kristendom, kristenliv, Tro

Ingen kommentarer så langt.

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut / Endre )

Twitter picture

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut / Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut / Endre )

Google+ photo

Du kommenterer med bruk av din Google+ konto. Logg ut / Endre )

Kobler til %s

%d bloggers like this: