YeshuaBlokka

Nettverk for mennesker som har et forhold til Yeshua

Slutt å be – begynn å be og handle riktig

bonnkvinnebhvit

Bønnekampnjer er på moten i Norge. Det er spesielt et tema som er i vinden: Bønn for å hindre avkristningen i landet. 

Nå må vi som kaller oss kristne våkne opp.  Det er hverken sosialister, ateister, Humanetikere eller andre som er skyld i avkristningen av Norge.  Det er det vi selv som er ansvarlig for ved vår feighet og unnfallenhet over Mesterens siste ord her på jorden:

Matt 28,19-20 Gå derfor og gjør disipler i alle folkeslag, døp dem til Faderens og Sønnens og den Hellige Ånds navn, 20 og lærer dem å adlyde alle de bud som jeg har gitt dere. Vær trygge på dette – jeg er alltid med dere, helt til verdens ende."

Dette er en klar og utvedtydig “marsjordre” fra Herren selv. Den sier ikke: støtt misjonen i afrika. Den sier ikke støtt kristne tv stasjoner. (Selv om begge deler er gode og viktige støtte objekter.fortsett med det og øk gjerne ditt bidrag i 2010)  Det er en direkte ordre til hver enkelt kristen om selv å gå ut og gjøre en innsats for å frelse norges befolkning og redde dem for evigheten.

Rom 10,13-14 Hver den som kaller på Herrens navn, skal bli frelst. 14  Men hvordan skal de kunne be ham om frelse uten at de tror på ham? Og hvordan kan de tro på ham hvis de aldri har hørt om ham? Og hvordan kan de få høre om Ham uten at det er noen som forteller dem det?

I to år har den lille menigheten Agape vært å finne på Trondheims paradegate Nordre hver lørdag gjennom hele sommeren. Med en gitar og en sanger har de delt ut traktater og sunget evangeliet for forbipasserende.  Ved et tilfelle stanset et medlem fra en av byens største menigheter opp og kom i prat med sangeren fra Agape.

“Kom og bli med og syng sammen med oss,” var oppfordringen fra sangeren.

“Nei det kan jeg da ikke,” var svaret “om jeg gjør det og noen fra min menighet ser det, så vil de tro jeg er blitt gal!”

 

Jo, det er virkelig tid for bønneaksjoner i Norge.  Ikke for at Gud skal frelse norges befolkning – Han har stått klar til å gjøre det fra år 0 – allt Han trenger er noen som er villige til å gå ut og forkynne/vitne for sine medmennesker både med ord og med en livsførsel som peker direkt til Gud.

Temaet for bønneaksjonene bør bli: “Gud, gi meg mot til å vær et vitne for Deg i min hverdag.  Gi meg lydige føtter og en lydig munn som går dit og sier det DHÅ leder meg til”.

La din bønn bli en bønn som virker seier og ikke et hinder for Guds gjerninger.

Gud spør fortsatt (og etter hvert med fortvilelse i stemmen, er jeg redd):

Jes 6,8  Da hørte jeg Herrens røst som sa: "Hvem skal Jeg sende, og hvem vil gå for Oss?"

Jesiaja svarte:

Da sa jeg: "Se, her er jeg. Send meg!"

 

Hva er ditt svar?

 

Godspeed

Webpastor B

www.agapesenteret.org

www.jesuspodkast.org

18. februar 2010 - Posted by | Bønn, Disippelskap, Frelse, Gud, Jesus, Kristendom, kristenliv, Tro

Ingen kommentarer så langt.

Legg igjen en kommentar

