YeshuaBlokka

Nettverk for mennesker som har et forhold til Yeshua

6 ting bare Jesus kan gjøre for deg…

!cid_001901c830eb$db128150$0100000a@firmanavx5h9gc Disippelskolen

Del 1

Johannes evg. 14,1-6 {Veien, sannheten og livet}

1 "La ikke deres hjerte forferdes! Tro på Gud og tro på Meg!

2 I Min Fars hus er det mange rom*. Hvis ikke, ville Jeg ha sagt dere det. Jeg går for å gjøre i stand et sted for dere. <* boliger.>

3 Når Jeg har gått bort og gjort i stand et sted for dere, skal Jeg komme igjen og ta dere til Meg. For der Jeg er, der skal også dere være.

4 Dere vet hvor Jeg går, og dere kjenner veien."

5 Tomas sier til Ham: "Herre, vi vet ikke hvor Du går, så hvordan kan vi vite veien?"

6 Jesus sier til ham: "Jeg er veien, sannheten og livet. Ingen kommer til Faderen uten ved Meg.

Kristenfolket i Norge, eller i alle fall deler av det, er antagelig verdensmestre i åndelig utvikling.

Går du inn på nettsidene til en gjennomsnittelig norsk menighet – det være seg pinsemenighet, trosmenighet eller andre – vil du se at uka er fylt med aktiviteter.

Bønnemøter – bibelgrupper – cellegrupper – Alpha kurs – gudstjenester og andre aktiviteter som er med på å bygge opp menighetens medlemmer åndelig.

Flotte saker!

Vi får aldri nok av bønn og bibelstudier.

Det gjelder bare å ha klart for seg – HVORFOR!

Det er viktig at vi utvikler og styrker vårt indre åndelige liv, det fører oss inn i et nærmere fellesskap med Gud. Det gir vårt liv her på jorden mening og rikdom.

Men det er også viktig at vi har det klart for oss at det har – eller SKAL ha en annen hensikt:

Matteus evg. 28,18-20

18 Og Jesus stod fram og talte til dem og sa: "Meg er gitt all makt i himmel og på jord.

19 Gå derfor* ut og gjør alle folkeslag til disipler, i det dere døper dem til Faderens og Sønnens og Den Hellige Ånds navn, <* F-tekst utelater derfor.>

20 og lærer dem å holde alt det Jeg har befalt dere. Og se, Jeg er med dere alle dager inntil verdens ende*." Amen. <* Avslutningen av denne tid.>

Det ropes høyt innen de kristnes rekker i Norge i dag om at landet vårt blir avkristnet.

Alt som har med kristendom å gjøre skal ut av grunnloven vår. I skolene er bønn og salmesang noe som man bare kan lese om i historiebøkene.

La meg stille et spørsmål:

norgeslover ”Hvor mange er kommet til himmelen pga grunnloven siden 1814? Hvor mange på grunn av at Norge har blitt kalt et kristent land?”

Mitt svar er:

”Ingen”

Til himmelen er det bare en vei:

Johannes evg. 14,6

Jesus sier til ham: "Jeg er veien, sannheten og livet. Ingen kommer til Faderen uten ved Meg…”

Norge blir ikke et kristent land fordi det står i Grunnloven at kongen skal bekjenne seg til den lutherske tro og lære!

Alter_Call Norge blir et kristent land når landets innbyggere tar et personlig standpunkt om å bekjenne Jesus som sin frelser.

Bare da og IKKE ved noe politisk vedtak.

Agape har som hovedmål å se Trondheims befolkning frelst.

For å nå dette målet, må vi få folket i tale:

Romer brevet 10,17

17 Så kommer da troen av det en hører og det en hører kommer ved Guds ord*. <* annen lesemåte: Kristi ord.>

Romer brevet 10,10-13

10 For med hjertet tror en til rettferdighet, og med munnen bekjenner en til frelse.

11 Skriften sier jo: Hver den som tror på Ham, skal ikke bli gjort til skamme.* <* Jes 28, 16>

12 For det er ingen forskjell på jøde og greker, for Han er den samme Herre over alle, Han er rik nok for alle som kaller på Ham.

13 For hver den som påkaller Herrens navn, skal bli frelst.* <* Joel 3, 5>

Jeg tror ikke at det har noen hensikt å rope ut om umoral og hvor fryktelig det er ute verden.

Vi må være konkrete og peke på Jesus som en løsning for den enkeltes søken etter emningen med livet.

Ikke slå folk i hodet med alt det gale de gjør:

Johannes evg. 3,17

17 For Gud sendte ikke Sin Sønn til verden for å dømme verden, men for at verden skulle bli frelst ved Ham.

Så – i møte med ufrelste er det viktig at vi framhever hva Jesus kan gjøre og hva ingen andre kan. Hverken mennesker, religioner eller gode gjerninger for den saks skyld.

Her er 6 saker du kan holde fram som argument for å velge Jesus i ditt møte med den ufrelste:

NB: Det er viktig at du framhever Bibelen som det eneste fundament for sannheten!

 

Godspeed

Webpastor B

www.agapesenteret.org

www.jesuspodkast,org

17. desember 2009 - Posted by | Disippelskap, Frelse, Gud, Jesus, Kristendom, kristenliv, Tro

Ingen kommentarer så langt.

Legg igjen en kommentar

