YeshuaBlokka

Nettverk for mennesker som har et forhold til Yeshua

Les et brev – 12 – Disippelskolen

!cid_001901c830eb$db128150$0100000a@firmanavx5h9gc Disippelskolen

 

 

1. Peters brev

 

1 Peters brev # 5

 

{NOEN ORD TIL DE ELDSTE}

Nå har jeg noen ord til dere eldste i menigheten. Jeg er også eldste. Med mine egne øyne så jeg Kristus dø på korset, og jeg skal også dele hans herlighet og ære når han kommer tilbake.

Medeldste, dette er min bønn til dere: Gi Guds folk mat. Ta dere av dem på en måte som viser at dere er villige til det. Ikke gjør det med knurr, ikke på grunn av det dere skal få igjen for det, men fordi dere vil tjene Herren med iver. Vær ikke tyranner, men vær heller et godt eksempel for de andre. Når overhyrden kommer, skal dere få del i hans herlighet og ære.

Dere yngre menn skal følge de lederne som er eldre enn dere. Dere skal alle tjene hverandre med en ydmyk ånd, for Gud gir nåde til dem som er ydmyke, mens han står imot de stolte. Hvis dere vil ydmyke dere under Guds mektige hånd, vil han i sin tid opphøye dere. Gå til Gud med alle deres bekymringer og sorger. Han tenker alltid på dere, og han våker over alt som skjer. Ta dere i vare – se opp for angrep fra Satan, den store fienden. Han lusker omkring som en brølende løve og ser etter offer han kan rive i stykker. Stå fast når han angriper. Stol på Herren. Og husk at kristne rundt i hele verden også går gjennom disse lidelsene. En kort stund må dere nok lide, men all nådes Gud, som ved Kristus har kalt dere til sin evige herlighet, skal gi dere kraft og styrke og stille dere på fast grunn. Han har makten over alle ting i all evighet. Amen.

Jeg sender dere dette brevet med Silvanus, som etter min mening er en meget trofast bror. Jeg håper jeg har oppmuntret dere med dette brevet, for jeg har gitt dere en sann beskrivelse av hvordan Gud velsigner. Det jeg har sagt, skulle hjelpe dere til å stå støtt i hans kjærlighet.

Min hustru her i Rom – hun er deres søster i Herren – sender sin hilsen, og det samme gjør også min sønn Markus.

Gi hverandre hånden i kristen kjærlighet. Fred være med alle dem av dere som er i Kristus.

Hilsen Peter.

 

 

Godspeed

Webpastor B

www.jesuspodkast.org

www.agapesenteret.org

2. oktober 2009 - Posted by | Disippelskap, Frelse, Gud, Jesus, Kristendom, kristenliv, Tro

Ingen kommentarer så langt.

Legg igjen en kommentar

