YeshuaBlokka

Nettverk for mennesker som har et forhold til Yeshua

Nøkkelen til å behage Gud, del 6 – Disippelskolen

!cid_001901c830eb$db128150$0100000a@firmanavx5h9gc Disippelskolen

 

Nøkkelen til å behage Gud

 

Konklusjon:

Hva er det jeg har forsøkt å formidle med alt det jeg har sagt til nå?

Jeg sier at dersom din tro ikke arbeider, om det ikke finnes noe bevis for den, da er det ikke en reell tro. Og du har et problem du må få orden på!

Jeg er ikke satt her for å dømme noen, men hver enkelt av oss bør overveie om vi trenger å si til oss selv: ” Jeg ønsker å ta fatt i dette problemet i dag. Jeg ønsker ikke bare å tro på Jesus, men å følge Jesus – bli en disippel.” Det er virkelig tro.

Har du en tro som behager Gud?

Om svaret ditt er JA – gled deg over at du er på Jesu høyre side. Himmelens dør er åpen for deg og du vil bli ønsket velkommen av Jesus når din tid kommer.

Er svaret ditt nei eller jeg vet ikke helt, da har du et problem. Men fortvil ikke. Det er ennå tid til å gå inn for Gud og spørre: ” Hva må jeg gjøre for å være deg til behag?” Han vil åpenbare dine mangler og om du tar fatt i din egen situasjon, så vil du også bli plassert på Jesu høyre side.

 

1 Johannes brev 2,3-11 {Det store bud om kjærligheten}

På dette vet vi at vi har lært Ham å kjenne, om vi holder Hans bud.

4 Den som sier: «Jeg har lært Ham å kjenne,» og ikke holder Hans bud, er en løgner, og sannheten er ikke i ham.

5 Men den som holder Hans ord, i ham er i sannhet Guds kjærlighet blitt gjort fullkommen. Ved dette vet vi at vi er i Ham.

6 Den som sier at han blir i Ham, han skylder også selv å vandre slik som Han vandret.

7 Kjære venner, det er ikke noe nytt bud jeg skriver til dere, men et gammelt bud, et som dere har hatt fra begynnelsen av. Det gamle budet er det ordet som dere fikk høre fra begynnelsen.

8 Likevel skriver jeg et nytt bud til dere, som er sant i Ham og i dere, fordi mørket blir borte og det sanne lyset skinner allerede.

9 Den som sier at han er i lyset og som hater sin bror, er i mørke inntil nå. 10 Den som elsker sin bror, blir i lyset, og det er ikke noe som fører til anstøt i ham.

11 Men den som hater sin bror, er i mørket og vandrer i mørket. Og han vet ikke hvor han går, for mørket har forblindet hans øyne.

 

Godspeed

Webpastor B

www.jesuspodkast.org

www.agapesenteret.org

24. august 2009 - Posted by | Disippelskap, Gud, Jesus, Kristendom, kristenliv, Tro

Ingen kommentarer så langt.

Legg igjen en kommentar

