YeshuaBlokka

Nettverk for mennesker som har et forhold til Yeshua

Nøkkelen til å behage Gud, del 4 – Disippelskolen

!cid_001901c830eb$db128150$0100000a@firmanavx5h9gc Disippelskolen

 

Nøkkelen til å behage Gud

 

4 Virkelig tro er ikke noe du simpelthen bare TROR

Mange mennesker har en sterk tro på Jesus, en sterk tro på Gud, en sterk tro på Bibelen.

 

Jeg sikter her til at de har skoleringen inne, de kan trosbekjennelsen på fingerspissene, de kan sin religion og de har de rette doktrinene klart for seg. “Jeg tror på ditt og jeg tror på datt og jeg tror på alt det som predikant Y forkynner, for han er en så stor predikant, han har jo til og med sitt eget TV program.”

 

Du og du hvor stor tro de har, det er jo nesten så en stakkar kan bli misunnelig – det er bare det at det er ikke nok.

 

Jakob påpeker dette, og han gjør det med et snev av sarkasme i sitt brev:

Jak 2,19 Du tror at Gud er Én. Du tror rett. Også demonene tror – og skjelver!

Det han sier her, er: ”Så du tror – og så da? Du gjør jo ikke noe annet enn det Satan også gjør.”

 

Satan tror på Gud, men du vil ikke finne ham i himmelen.

Hvorfor? Fordi han ikke har overgitt seg.

 

Jeg tror på Jesus Kristus og jeg er en kristen.

Hvorfor? Fordi jeg har overgitt mitt liv til Ham. Jeg har gjort Ham til Herre i mitt liv. Jeg har gått ut over en ren intellektuell tro på Hans eksistens, til en tro som sier ”Jeg stoler på deg.”, ”Jeg legger mitt liv inn som innsats for min tro – jeg satser mitt liv på at Du er Guds Sønn og min Herre.”

 

Mange mennesker vil bomme på Himmelen med en halv meter, bare fordi de har det i hodet og ikke i hjertet.

 

”Nei, hør nå her du arrogante pastor.”

”Jeg er Adventist.” – ”Det gleder meg å høre.”

”Jeg er pinsevenn.” – ”Fantastisk flott.”

”Jeg er Salvasjonist.” – ”Så bra for deg.”

”Jeg er Lutheraner.” – ”Flott.”

 

Hør nøye etter nå. At du har en tilhørighet til et trossamfunn eller en trosretning, er flott og til og med beundringsverdig. Men, og her bør du rette ryggen og åpne ørene:

”Hvor i Bibelen står det at religion er veien til Himmelen?” – Ingen steder!

 

Kommunismens ”far” Karl Marx sa det slik: ”Religionen er opium for folket.” Opium er et bedøvende narkotikum.

Jeg er så hjertens enig med Karl Marx: ” Religion er opium for folket”.

 

Jesus sa ikke: ” Jeg er kommet for at dere skal ha en religion.”, eller regler eller ritualer.

Han sa: ” Jeg er kommet så dere kan ha liv.” – Det er et fellesskap.

 

Livet med Gud er vitamin for folket.

Virkelig tro er ikke noe du bare tror.

 

Godspeed

Webpastor B

www.jesuspodkast.org

www.agapesenteret.org

4. august 2009 - Posted by | Disippelskap, Frelse, Gud, Jesus, Kristendom, kristenliv, Tro

Ingen kommentarer så langt.

Legg igjen en kommentar

