YeshuaBlokka

Nettverk for mennesker som har et forhold til Yeshua

Les et brev i sommer – 5 – Disippelskolen

!cid_001901c830eb$db128150$0100000a@firmanavx5h9gcDisippelskolen

 

1. Johannes brev

 

1 Johannes brev  # 5

{ORDEN I SAKENE}

Hvis du tror at Jesus er Kristus – at han er Guds Sønn og din frelser – da er du et Guds barn. Og alle som elsker Faderen, elsker også barna hans. Du kan finne ut hvor høyt du elsker Guds barn – dine brødre og søstre i Herren – ved hvor mye du elsker og lyder Gud.

Det å elske Gud betyr at du gjør det han ber om, og det er egentlig slett ikke så vanskelig. Ethvert Guds barn kan nemlig lyde ham, seire over synden og den onde lyst ved å stole på at Kristus hjelper ham. Men hvem kan vel kjempe og vinne dette slaget uten å tro at Jesus virkelig er Guds Sønn? Vi vet at han er det, for Gud sa det med en røst fra himmelen da Jesus ble døpt, og da han stod overfor døden. Og den Hellige Ånd, som alltid taler sant, sier det også. Vi har altså disse tre vitnene: Den Hellige Ånds stemme i hjertet, røsten fra himmelen ved Kristi dåp og røsten før han døde. Og de sier alle det samme, at Jesus Kristus er Guds Sønn.

Vi tror mennesker som vitner i rettssalen, og da kan vi virkelig tro det Gud sier. Og Gud sier at Jesus er hans Sønn. Alle som tror dette, vet i sitt hjerte at det er sant. Hvis noen ikke tror det, kaller han i virkeligheten Gud for en løgner. Han tror ikke det Gud selv har sagt om sin Sønn.

Og hva er det så Gud har sagt? At han har gitt oss evig liv og at dette livet er i hans Sønn! Hver den som har Guds Sønn, har liv. Den som ikke har Sønnen, har heller ikke livet.

Jeg har skrevet dette til dere som tror på Guds Sønn, slik at dere kan vite at dere har evig liv. Og vi vet at han vil høre på oss når vi ber om noe som ligger på linje med hans vilje. Og når vi vet at han hører oss hva vi enn ber om, så vet vi at vi allerede har det vi har bedt om.

Hvis du ser en kristen som synder på en måte som ikke er til døden, skal du be Gud å tilgi ham. Gud vil gi ham liv, hvis han da ikke har syndet på den ene utilgivelige måten. Men det er en synd som er til døden. Har han begått den, er det ingen nytte i å be for ham.

Enhver urett er selvfølgelig synd. Jeg snakker ikke om disse alminnelige syndene. Jeg snakker om den som ender med døden. Ingen som er blitt et medlem av Guds familie, gjør det til en vane å synde. Kristus, Guds Sønn, bevarer, og djevelen kan ikke få kloen i ham.

Vi vet at vi er Guds barn og at hele resten av verden omkring oss er under Satans makt. Og vi vet at Kristus, Guds Sønn, er kommet for å hjelpe oss til å forstå og finne den sanne Gud. Og nå er vi i Gud, fordi vi er i Jesus Kristus, hans Sønn, han som er den eneste sanne Gud. Han er evig liv.

Kjære barn, hold dere borte fra alt som kan ta Guds plass i hjertene deres. Amen.

Hilsen Johannes.

 

Godspeed

Webpastor B

www.jesuspodkast.org

www.agapesenteret.org

30. juli 2009 - Posted by | Disippelskap, Gud, Jesus, Kristendom, kristenliv, Tro

Ingen kommentarer så langt.

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut / Endre )

Twitter picture

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut / Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut / Endre )

Google+ photo

Du kommenterer med bruk av din Google+ konto. Logg ut / Endre )

Kobler til %s

%d bloggers like this: