YeshuaBlokka

Nettverk for mennesker som har et forhold til Yeshua

Les et brev i sommer -2- Disippelskolen

 

!cid_001901c830eb$db128150$0100000a@firmanavx5h9gc Disippelskolen

 

1. Johannes brev

 

1 Johannes brev # 2

Mine barn, jeg sier dette slik at dere kan holde dere borte fra synden. Men hvis dere synder, da er det en som går i forbønn for dere hos Faderen. Hans navn er Jesus Kristus, og han er den eneste som er god og som Gud er fullstendig tilfreds med. Det var han som tok Guds vrede på seg og førte oss i samfunn med Gud. Han er tilgivelsen for all vår synd, ja, ikke bare for vår, men for hele verdens.

{ETT NYTT BUD}
Men hvordan kan vi være sikre på at vi tilhører ham? Når vi ser på oss selv – prøver vi virkelig å gjøre det han vil at vi skal gjøre? Du kan si: «Jeg er en kristen, jeg er på vei til himmelen, jeg tilhører Kristus.» Men hvis du ikke gjør det Kristus ber om, er du en løgner. De som derimot gjør det Kristus ber dem om vil lære å elske Gud mer og mer. Slik lærer du å forstå om du er en kristen eller ikke. Den som sier at han er kristen, må leve slik Jesus levde.

Kjære brødre, jeg skriver ikke et nytt bud til dere. Det er et gammelt bud som dere alltid har hatt, helt fra begynnelsen av. Dere har hørt alt sammen før. Likevel er det alltid nytt, og det virker på samme måten for dere som det gjorde for Kristus. Når vi lyder dette budet, og elsker hverandre, forsvinner mørket i oss, og lyset fra det nye livet i Kristus skinner inn. Den som sier han er i Kristi lys, men hater sin kristne bror, er fremdeles i mørket. Men hver den som elsker sin kristne bror, er i lyset og kan se veien uten å snuble omkring i mørke og synd. For den som hater sin bror, går rundt i åndelig mørke og vet ikke hvor han går. Mørket har blindet ham, slik at han ikke ser veien han går på.

Jeg skriver dette til dere alle, mine kjære barn, fordi dere har fått forlatelse for syndene deres i Jesu, vår frelsers, navn. Jeg sier dette til dere eldre menn fordi dere virkelig kjenner Kristus, han som har vært levende fra begynnelsen. Og dere unge menn, jeg taler til dere fordi dere har vunnet slaget mot Satan. Og jeg skriver til dere yngre gutter og jenter fordi dere også har lært å kjenne Gud, vår Far.

{SLUTT Å ELSKE DENNE ONDE VERDEN}
Jeg sier også til dere fedre, som kjenner den evige Gud, og til dere unge menn, som er sterke og som har Guds ord i hjertet og som har vunnet slaget mot Satan: Slutt å elske denne onde verden og alt den tilbyr dere. Når dere elsker disse tingene, viser dere at dere i virkeligheten ikke elsker Gud. For alle disse lystene – sex-begjæret, dette at man skal kjøpe alt man får lyst på og den stoltheten som har sin grunn i rikdom og betydning – dette er ikke fra Gud. Det er fra den onde verden. Og denne verden vil bli borte, og de onde, forbudte tingene vil også bli borte. Men hver den som gjør Guds vilje, skal leve for evig.

Kjære barn, verdens siste time er kommet. Dere har hørt om Antikrist – han som er imot Kristus. Det er allerede dukket opp mange slike personer. Dette gjør oss enn mer sikre på at verdens ende er nær. Disse menneskene var medlemmer av våre menigheter, men de tilhørte egentlig aldri oss. Da ville de blitt hos oss. Da de forlot oss, beviste det at de slett ikke tilhørte oss. Men dere er ikke slik, for den Hellige Ånd er kommet over dere, og dere kjenner sannheten.

Jeg skriver derfor ikke til dere som til slike som trenger å lære sannheten å kjenne. Men jeg advarer dere slik at dere kan se forskjell på det sanne og det falske. Hvem er så den største løgner? Den som sier at Jesus ikke er Kristus. Et slikt menneske er en antikrist, for han tror ikke på Gud Fader og på hans Sønn. Et menneske som ikke tror på Kristus, Guds Sønn, kan nemlig heller ikke kjenne Faderen. Men den som har samfunn med Kristus, Guds Sønn, har også samfunn med Gud Fader. Fortsett derfor å tro på det som dere ble opplært i fra begynnelsen. Gjør dere det, vil dere alltid stå i et nært forhold både til Gud Fader og hans Sønn. Og han har selv lovt oss dette – evig liv. Dette jeg skriver om Antikrist gjelder dem som vil føre dere vill. Men dere har tatt imot den Hellige Ånd, og han lever i dere, i hjertene deres. Dere trenger ikke noen til å lære dere hva som er rett. For han lærer dere alt, og han er sannheten og ingen løgner. Derfor må dere, som han har sagt, leve i Kristus og aldri skille dere fra ham.

Og nå, mine kjære barn, lev i lykkelig samfunn med Herren, slik at dere kan være sikre på at alt er vel når han kommer og at dere ikke har noe å skamme dere for. Dere skal ikke grue dere for å møte ham. Vi vet at Gud alltid er god og bare gjør det som er rett. Vi regner med at alle de som gjør rett, er hans barn.

 

Godspeed

Webpastor B

www.jesuspodkast.org

www.agapesenteret.org

5. juli 2009 - Posted by | Disippelskap, Frelse, Gud, Jesus, Kristendom, kristenliv, Tro

Ingen kommentarer så langt.

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut / Endre )

Twitter picture

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut / Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut / Endre )

Google+ photo

Du kommenterer med bruk av din Google+ konto. Logg ut / Endre )

Kobler til %s

%d bloggers like this: