YeshuaBlokka

Nettverk for mennesker som har et forhold til Yeshua

Intervju med Gud

Vi fant originalen her

Oversatt av Webpastor B

 

Jeg drømte at jeg intervjuet Gud.

 

«Så, du ønsker å intervjue meg?» sa Gud til meg.

 

«Om du kan avse tid for det» svarte jeg.

 

Gud smilte, «Min tid er evig,»

«Hvilke spørsmål har du til meg?»

 

«Hva har overrasket deg mest med menneskeslekten?»

 

Gud svarte…

«At de går lei av å være barn, de skynder seg å bli voksne,

for så å lengte tilbake til barndommen igjen.»

 

«At de ofrer helsa for å tjene penger…

og så mister de pengene på å få helsa tilbake.»

 

«At de ved å bekymre seg om framtida,

glemmer nåtiden,

og dermed hverken lever i nåtid eller framtid.»

 

«At de lever som om de aldri skal dø,

og at de dør som om de aldri har levd.»

 

Gud grep hånden min

og vi satt stille for en stund.

 

Så spurte jeg,

«Som forelder, hva er noen av livets lekser

som du vil at dine barn skal lære.»

 

«At de må lære at de ikke kan tvinge noen til å elske seg.

Alt de kan gjøre er å la seg bli elsket.»

 

«At de må lære at det ikke er bra å sammenligne

seg selv med andre.»

 

«At de må lære å tilgi

gjennom å praktisere tilgivelse.»

 

«At de må lære at det kan ta bare noen sekunder

å påføre noen som de elsker dype sår, og at

det kan ta mange år å lege dem.»

 

«At de må lære at en rik person

ikke er den som har mest,

men er den som trenger minst.»

 

«At de må lære at det er mennesker som elsker

dem virkelig høyt, men som ikke har lært seg

hvordan de skal uttrykke sine følelser.»

 

«At de må lære seg at to personer kan se på samme

sak med forskjellig syn.»

 

«At de må lære at det ikke er nok

at de tilgir andre, de må også

lære å tilgi seg selv.»

 

«Takk for at Du tok deg tid,» sa jeg ydmykt.

«Er det noe annet du vil at dine barn skal vite?»

 

Gud smilte og sa:

«Bare det at Jeg er her… alltid!»

 

-Forfatter ukjent.

 

Godspeed

Webpastor B

www.jesuspodkast.org

 

17. april 2009 - Posted by | Kristendom

Ingen kommentarer så langt.

Legg igjen en kommentar

