YeshuaBlokka

Nettverk for mennesker som har et forhold til Yeshua

Kristen

Man får mange refleksjoner når man leser de mange blogg debattene som er i omløp, både på kristenblogg og andre steder. En del debattanter er ikke akkurat overbelastet med ydmykhet og respekt for andres meninger.

Fra tid til annen faller noen vers fra Bibelen i tankene mens jeg leser: Lukas evg. 9:46-48 og da spesielt siste linje i vers 48.

For noen dager siden dukket et dikt opp blant de mange e-postene jeg får hver dag. Det var skrevet på engelsk og jeg har etter fattig evne oversatt det til norsk:

 

Når jeg sier… ”Jeg er en kristen”

så roper jeg ikke ut at ”Jeg lever et rent liv.”

Jeg hvisker ”Jeg var fortapt,

nå er jeg reddet og tilgitt.”

 

Når jeg sier… ”Jeg er en kristen”

så sier jeg ikke det med stolthet.

Jeg bekjenner at jeg snubler

og at jeg trenger Jesu ledelse.

 

Når jeg sier… ”Jeg er en kristen”

så forsøker jeg ikke å være sterk.

Jeg tilstår at jeg er svak

og trenger Hans styrke for å fortsette.

 

Når jeg sier… ”Jeg er en kristen”

så skryter jeg ikke av min suksess.

Jeg innrømmer at jeg har feilet

og trenger at Gud rydder opp etter meg.

 

Når jeg sier… ”Jeg er en kristen”

Så påstår jeg ikke å være perfekt,

mine mangler er så alt for synlige

men, Gud mener jeg er verdt det.

 

Når jeg sier… ”Jeg er en kristen”

så føler jeg fortsatt et stikk av smerte.

Jeg har min andel av sorg og nederlag

derfor påkaller jeg Hans navn.

 

Når jeg sier… ”Jeg er en kristen”

så er det ikke fordi jeg er mer hellig enn deg,

jeg er en enkel synder

som har opplevd å motta Guds nåde – helt ufattelig!

(Maya Angelou)

 

Vil du lese det på engelsk, så gå til http://jesusnotebook.wordpress.com

Godspeed

Webpastor B

www.jesuspodkast.org

www.hvorfor-kristen.info

11. november 2008 - Posted by | Disippelskap, Kristendom, religion

3 kommentarer »

  1. Det var et veldig fint og treffende dikt. Det å være kristen er å erkjenne at en kommer til kort, men å tro at en på tross av dette er elsket mer enn en kan fatte å forstå av Gud. Takk for en tankevekkende og oppbyggende post🙂

    Kommentar av Red/Tankekorset | 12. november 2008 | Svar

  2. Meget bra og tankevekkende.🙂

    Jeg synes slett ikke oversettelsen var dårlig!

    Kommentar av Neivi2 | 13. november 2008 | Svar

  3. Takk, du reddet dagen min!!!!!!🙂🙂🙂

    Kommentar av Svartreven | 19. november 2008 | Svar


Legg igjen en kommentar

