YeshuaBlokka

Nettverk for mennesker som har et forhold til Yeshua

Gud vil aldri gi opp deg

Denne historien verserer på flere blogger i engelsk språkdrakt.  Den kan minne om Jesu lignelser og virker kanskje noe banal for vår tids urbane mennesker.  Ikke vet jeg, men jamen tror jeg at en slik samtale kan ha funnet sted. Les den og mediter over den.  Konklusjonen garanterer jeg at Gud står som garantist for!

Oversatt av Webpastor B.

 

 

Jeg bestemte meg en dag for å gi opp… jeg sa opp jobben, avsluttet mitt forhold til mennesker, mitt åndelige liv… Jeg ønsket å avslutte livet mitt.

Jeg gikk en tur i skogen for å ha en siste samtale med Gud.

 

”Gud.”, sa jeg. ”Kan du gi meg en god grunn til ikke å gi opp?”

 

bamboo-forest-3 Svaret jeg fikk overrasket meg.

”Se deg rundt.”, sa Gud. ”Ser du bregnene og bambusen?”

 

”Ja.”, svarte jeg.

 

”Da jeg plantet frøene til bregnene og bambusen, tok jeg godt vare på dem. Jeg ga dem lys og jeg ga dem vann. Bregnene vokste raskt og deres skinnende grønne blader dekket marken. Bambus frøene derimot, ga ikke noe resultat.

Men, jeg ga ikke opp bambusen.

Det andre året, vokste bregnene seg større og videre enn året før, mens ingenting kom opp fra bambus frøene. Jeg ga fortsatt ikke opp bambus frøene.”, sa Gud.

 

”Det tredje året kom det fortsatt ingenting opp fra bambus frøene, men jeg ville ikke gi opp dem.

Det fjerde året – ingenting fra bambus frøene. Jeg ville ikke gi opp.”, sa Gud.

 

”Så, det femte året kom det en liten spire opp av jorden fra bambus frøene. Sammenlignet med bregnene, var den ynkelig og nesten usynlig.

…Men etter bare 6 måneder var bambusen vokst til over 30 meters høyde. Den hadde brukt fem år på å utvikle røtter. Disse gjorde den sterk og ga den det den trengte for å overleve.

Jeg ville aldri gi en av mine skapninger en utfordring som de ikke ville mestre.”, sa Gud til meg. ”Visste du at hele den tiden du har kjempet, har du i virkeligheten utviklet røtter?”

”Jeg nektet å gi ikke opp bambus frøene. Jeg vil aldri gi opp deg.”

 

”Ikke sammenlign deg med andre.”, sa Gud. ”Bambusen hadde en annen funksjon enn bregnen. Likevel gjør begge skogen vakker.”

”Din tid vil komme”, sa Gud til meg. ”Du vil vokse deg stor.”

”Hvor stor vil jeg bli?”, spurte jeg.

Gud retutnerte spørsmålet: ”Hvor høy vil bambusen bli?”

”Så høyt den kan?”, spurte jeg.

”Ja.”, sa Gud, ”Gi meg ære ved å vokse så høyt du kan.”

 

Jeg forlot skogen og bragte med meg denne historien. Jeg håper at disse ordene vil hjelpe deg å se at Gud aldri vil gi opp deg.

 

Gud vil aldri gi opp deg!

 

”Livet er ikke et problem som må bli løst, men en gave som skal nytes.”

 

Gospeed

Webpastor B.

www.jesuspodkast.org

www.hvorfor-kristen.info

20. august 2008 - Posted by | Frelse, Kristendom, religion | , ,

4 kommentarer »

  1. Flott fortelling om bregnene og bambusen, den kan være til en tankevekker for andre.Kan se på livet sitt på en ny måte, meget bra.Den kan være til hjelp for de som ikke ønsker å leve.

    Kommentar av Reidun Welten | 27. oktober 2008 | Svar

  2. Hei Reidun Welten

    Takk for oppmuntrende kommentar.

    Send meg gjerne dine tanker om tro og tvil.

    Godspeed
    Webpastor B

    Kommentar av Webpastor B | 28. oktober 2008 | Svar

  3. Ja slik er Gud. Full av nåde og kjærlighet og tolmodighet mot en og hver av oss. En fortelling som virkelig setter perspektiv på Guds tolmodighet og kærlighet. Han gir oss nye muligheter. Er det lov å kopiere denne fortellingen til andre forum?

    Kommentar av Elinor Johansen | 6. februar 2009 | Svar

    • Hei.
      Kopier og spre som du vil.

      Godspeed
      Webpastor B

      Kommentar av Webpastor B | 6. februar 2009 | Svar


Legg igjen en kommentar

